Płyny hamulcowe
Oferta > Płyny
MIESZALNOŚĆ PŁYNÓW HAMULCOWYCH
Płyny hamulcowe DOT 3, 4 i 5.1 są w pełni mieszalne z innymi płynami należącymi do jednej i tej samej kategorii, gdyż normy DOT obejmują próbę zgodności.
GŁÓWNE WŁAŚCIWOŚCI :
- Niska ściśliwość
- Stała temperatura wrzenia (= wysoka « mokra » temperatura wrzenia)
- Niska temperatura krzepnięcia
- Smarowanie części ruchomych
- Ochrona antykorozyjna
- Odporność na utlenianie i stabilność termiczna
Od nowoczesnych płynów hamulcowych wymaga się przede wszystkim:
- wysokiej temperatury wrzenia. Zapewnia ona stałość właściwości płynu mimo podwyższenia temperatury pracy, a zatem bezpieczną jazdę (hamowanie) nawet przy znacznie rozgrzanych hamulcach.
- ważne są także opory przepływu płynu w instalacji hydraulicznej pojazdu, gdyż decydują one o szybkości zadziałania hamulca. Lepkość płynu decydująca o wspomnianych wyżej oporach nie może być ani za duża (powoduje zwiększone opory przepływu), ani za mała (powoduje rozszczelnienie układu),
- bardzo negatywny wpływ na płyn hamulcowy ma woda. Zatem mała absorpcja wody z otoczenia jest cechą jak najbardziej pożądaną. Pochłaniania wilgoci z powietrza nie da się zupełnie wyeliminować, dlatego każdy płyn winien mieć również zdolność rozpuszczania zawartej już w układzie hamulcowym wody,
- płyn nie powinien być agresywny dla gumy czy metalu,
- płyn nie powinien się pienić nawet przy intensywnej eksploatacji;